Passades les eleccions generals i recuperats de la ressaca de la  ferotge campanya bipartidista i dels resultats  tan negatius per als valencians, des del BLOC-EU, i molt concretament el seu regidor, Vicent Porta, volem contestar a aqueix aprenent de Rasputín, Javier Maiques, ficat a portaveu del PP en aquest municipi, i que en l’últim exemplar de Noticies del Puig va fer unes manifestacions on, a més de la intenció de manipular, posava de manifest la seua ignorància de l’ajuntament i dels acords presos pel mateix. El BLOC-EU mai no ha anat a remolc de ningú. Sempre hem sigut els primers a denunciar tot el negatiu per al nostre poble, i per descomptat, el PP és el pitjor quje li ha pogut passar al Puig. Ni hem rist les gràcies de cap partit en el poder ni hem canviat de posició segons d’on bufara el vent; hem mantingut la nostra opinió en funció dels interessos del Puig, i no perquè governara un partit o un altre. L’equip de govern del PP no ha sigut triat per ningú. Són un grup de perdedors que s’han unit per interessos de poder i han fet una moció de censura amb vots robats a un altre partit. Senyor Maiques: de quin armari l’han tret per a posar-lo de mal escrivent del PP? Ja li ho hem dit en els plens: no s’assabenta de res i, a més, mentix descaradament. Fa referència a l’acomiadament del senyor secretari. Senyor Rasputín de pacotilla: com s’atreveix a denunciar dues persones quan tot aquell assumpte es va fer amb l’acord dels partits en l’ajuntament, i estimant un escrit dels sindicats amb representació en aquesta corporació? Amb l’excepció d’Unió Valenciana, tots els partits (inclòs el seu), i els seus regidors, encara que per diferents raons, ho van recolzar. Pregunte-li al seu president, si ho vol recordar, encara que també és possible que en aquella època de regidor ell, com ara vosté, tampoc no s’assabentara de res. Es pregunta, senyor Maiques, què ha ocorregut amb els 600 milions de la venda d’una parcel·la municipal. No ens correspon precisament a nosaltres contestar: per què no ho pregunta als seus companys de partit, que estaven governant en aquella època? O demane-li al president del seu govern municipal què féu al respecte quan estava en l’oposició i el PSOE actuà igual que el PP. Ens causa vergonya, senyor Maiques, que siga vosté qui parle del tema de l’IBI, perquè si hi ha  culpables, no seran vostés, els del PP, els que se salven. Des del BLOC-EU ja vam oferir una solució que, si realment hagueren tingut la voluntat de treballar pel poble, s’haguera pogut pactar amb els representants veïnals i els partits. Però queda millor no fer res per a resoldre el problema i tirar les culpes als altres. Senyor Raputín casolà: la seua incompetència i la seua ignorància no li permeten al·legar innocència. En el seu escrit manifesta la seua mala consciència i la seua mala fe, i una manera de fer política basada en les desqualificacions i no en el treball. Recorde que el Puig és de tots; no compte amb el BLOC-EU per a riure-li les gràcies. Però no es preocupe; en el Puig tots coneixen la manera de treballar dels que estem en l’ajuntament. Per part del BLOC-EU, li recordarem en cada ple, i si fa falta també amb escrits per a millorar la seua memòria, la falta de coherència del seu grup municipal.