Marc de Luis Gil.- Regidor de Compromís pel Puig

Supose que tothom estarà d’acord en què es trànsfuga tant qui dona com qui rep vots i escons robats. Sembla ser que, per fi, el Partit Popular de la Comunitat Valenciana se n’ha adonat i ha fet pública, per boca del senyor Costa, la decisió de “apartar els trànsfugues” del Ajuntament de El Puig.

Aleshores, cal replantejar-nos quina és la situació. En primer lloc, cal aplaudir la decisió del PP, perquè més val tard que mai. Era evident que com a partit democràtic [i més encara sent com són ells, demòcrates nous, conversos] havien de posar-ne fi a la malifeta dels “Rinconetes i Cortadillos” comarcals que van donar el vist i plau a la bretolada antisistema del grup popular municipal.

Ara no representen ningú. Són membres de l’Ajuntament amb uns vots obtinguts pel PP (que els ha apartat, ja no hi són militants) i pel PSOE, que s’ha vist espletat per dos “dels seus” .

¡Les voltes que pega la vida!: ara resulta que estem en mans d’independents, és a dir, en mans de no sabem bé quin poder fàctic.

Es correcte pensar que la carrera política d’estos xicots i xicotes s’ha acabat i que, com a màxim els resten tres anys de “manar” i fora. Però, no cantem victòria tan prompte. Esta gent té molt de coneixement, sí senyor, i faran el que calga per a tornar a presentar-se a les eleccions.

Ja que han fet tan “bon equip de govern” amb el regidor del PIdP, tenen la solució: ajuntar-se entre ells. Al cap i a la fi es mouen pels mateixos interessos, que no coincideixen precisament en el millor per al poble. Com eixos regidors del PP de Gijón que sols pretenien guanyar les eleccions per damunt del benefici dels ciutadans. Però, que ho tinguen clar: Mai més cap partit democràtic donarà suport als trànsfugues ni s’arriscarà a portar-los en les sues llistes. Hem d’acabar amb l’Alzheimer polític. No ens mereixem més episodis tant lamentables. I al Puig ja en van dos.

Senyors de l’“equip de govern”: Molts veïns del Puig pensem que ja està be; ja us haveu divertit prou. Hauríeu de dimitir i deixar que quatre nous regidors del PP i dos del PSOE prenguen possessió i s’acabe aquesta xanxa. Regidors nous, no contaminats pels poders fàctics i que treballen pel poble amb decència democràtica. I vosaltres evitaríeu caure en l’ostracisme al que la història us relegarà com a persones “non grates”, com a cigrons negres.