Cap al mes de juliol l’actual equip de govern va dirigir-se a nosaltres per tal d’informar-nos de la proposta de creació d’una borsa de treball. La notícia va ser rebuda al nostre col·lectiu amb molts dubtes i fins i tot amb cert grau d’incredulitat, però també vam veure la possibilitat d’intentar complir un dels principals objectius del nostre progama electoral: acabar amb els enxufismes i permetre que tots els nostres veïns i veïnes tinguen l’opció d’accedir amb igualtat a un lloc de treball municipal. Altres partits no han donat cap credibilitat a l’opció de participar en este procés, però nosaltres creiem que per tal d’aconseguir que les coses canvien cal adquirir un compromís, treballar pel poble i intentar que tot isca el millor possible.

Ens hem decidit a participar en la creació i recolzament de les borses de treball de peó d’obres públiques, peó de neteja viària, oficial de primera i jardiner. No de qualsevol manera, sinó amb unes condicions que vam considerar imprescindibles per tal de garantir la credibilitat i transparència que els nostres ciutadans es mereixen i el grup Compromís creu necessària.

Al procés d’elaboració de les bases vam establir unes condicions “sine qua non” per tal de poder seguir negociant i mantindre la nostra participació activa: accelerar la posterior posada en marxa de la borsa de treball d’administratius i conserges, crear una comissió de control que regule la contractació segons els mèrits i la baremació final i, per últim, tal vegada la més important, comptar amb la participació activa del sindicats, òrgan que deu estar present al procés si volem que al nostre poble les contractacions puguen fer-se amb rigor.

Sabem que no serà fàcil fer acomplir tot allò que s’ha pactat però estarem allí, amb els sindicats, perquè els acords que s’han pres siguen respectats per totes les parts, i en cas de no ser així nosaltres mateixos serem els primers a denunciar-ho públicament.

La intenció no és una altra que acabar amb la política dels enxufismes que la darrera legislatura practicà sense impunitat el govern del Partit Popular al nostre poble i que ja estava començant-se a repetir en esta.

El grup municipal de Compromís pel Puig ens hem compromés a complir amb una severitat inflexible amb tot allò que supose un benefici per als nostres veïns, fent que el treball municipal siga per fi transparent, objectiu i obert a totes les persones que el necessiten.